thijsenmiausa2019.reismee.nl

Kelowna

Kelownazaterdag 20 juli 2019

Vandaag op weg via de Hwy 1 (de Trans Canada Hwy) naar Kelowna een rit van 270 km, dit is een mooie en de grootste stad recht in de Okanagan Valley in British Columbia en ligt aan beide oevers van Lake Okanagan. Het staat bekend als de warmste plek in Canada (in de zomer dan!). Door dit klimaat is het gebied zeer geschikt voor wijnbouw en fruitteelt.

We rijden via de drukke Trans-Canada Hwy (Vancouver - Calgary) en na korte tijd zien we bij Mr Griffin een soort Efteling sprookjesbos The Enchanted Forest Ravelstoke en Skytrek Aventure Park, soort Treetops Adventure van North Vancouver ook hier loop je over bruggen die tussen de bomen zijn gemaakt. Onderweg komen we langs de Crazy Creek waterfalls, hier heb je een leuke hangbrug boven hele mooie watervallen die je kan bewonderen. Deze plaats is ondertussen uitgebreid met hot pools en nog meer Adres: 6162 Trans-Canada Hwy, Malakwa, BC V0E 2J0 De entree is $10,-/pers. Van hier rijden we dan tot in Enderby om te tanken en waar je zeker niet mag vergeten om te stoppen bij het ouderwetse Starlight Drive In Theatre.

Hier zien we ook steeds meer akker- en landbouw. Door het meer heuvelachtig gebied zie je ook druivenvelden en dus ook vele winery's. Het eerste stuk rijden we afwisselend langs Eagle River en bij het mooie plaatsje Sicamous gelegen bij het grote Shuswap Lake en het kleinere Mara Lake stoppen we even om eea te bekijken, heel groot water recreatiegebied met vele boten van klein tot groot en ook bij merendeel van de huizen staan boten geparkeerd. Hierna gaan we de 97A op waar we bij Swan Lake het grote Atlantis Water Slides Park zien liggen, verder gaan we de 97 richting op richting Vernon. Vernon is weer een zeer grote plaats en prachtig gelegen aan het Kalamalka Lake.

Net buiten Vernon rijden we steeds hoger de bergen in met prachtig uitzicht op het Kalamalka Lake en het Wood lake. Deze totale weg maakt het leuk en afwisselend, snelweg die door dorpjes loopt en waar snelheid terug moet van 100 km naar 50 km, Farmers market, kofferbak verkoop, oude en moderne huizen, rommel enz enz.

We zijn haast in de Buitenwijken van Kelowna en hier zien we ook het enorme Okanaga Lake, ongeveer 110 km lang. Halverwege dit meer ligt Kelowna met daar een brug over het smalste punt. We komen we rond 14.00 uur aan bij het Best Western hotel in Kelowna, maar kunnen nog niet inchecken. We lopen naar de nagelstudio tegenover hotel om afspraak te maken voor de dames. Om 17.00 uur kunnen ze terecht (en dat op zaterdag). Nu verder gelopen naar grote shopping mall. Na eea gezien te hebben terug naar hotel om kamer voor extra boeking, ivm slecht weer in het noorden reis omgezet, te bewonderen. Wat blijkt 1 van de 4 luxe suites met jacuzzi naast bed en ook nog grote badkamer en op 8e verdieping met prachtig uitzicht en heel mooi zwembad (zijpanelen kunnen helemaal open) en 2 grote jacuzzi met terras en ligstoelen.

De ligging van Kelowna bij het Okanagan Lake maakt dit gebied voor toeristen zeer interessant. De regio staat bekend als warmste plek van Canada en als recreatiegebied en je kunt er onder meer watersporten beoefenen, boottochten maken, skiën en trektochten. Hier blijven we dan ook na de "slecht weer" aanpassing 3 dagen in het Best Westerm Plus Kelowna Hotel & Suites, met zijn zonneweide en zwembad om eea te gaan bezoeken. Voor onze voorraden weer aan te vullen is er gelukkig een Walmart Supercentre vlakbij.

Nu terug naar hotel om eerst genieten van pool en hottub in zonnetje, is lekkerder dan jacuzzi op luxe kamer. Dan iets eten bij Cactus bar & Grill op 200 meter van hotel waar we heerlijk buiten onder afdak kunnen zitten.Dit is de láátste plaats in Canada waar we overnachten, hierna naar de USA. We begonnen in Vancouver en hebben daar voor het eerst bij Cactus Bar & Grill gegeten en hier ook.

Morgen kamerwissel dus benieuwd wat voor kamer het wordt.

Kelowna Zondag 21 juli 2019

Na de ontspanning in de pool en hottub, lekker eten en een goede nachtrust gaan we vanmorgen eerst op weg naar de west zijde van Kelowna aan het Lake bij het publiek strand, waar het op zondag erg gezellig druk is met families die hier komen recreëren. Het is erg mooi aangelegd en erg schoon, speeltuin, volley velden, gras, bomen en strand, grote sanitaire voorzieningen, bankjes met tafels enz enz. Na uurtje genoten te hebben van strand en mensen kijken gaan we nu op weg naar de oost zijde van de brug bij Kelowna City park om fotos van de brug te maken en downtown via auto te bezoeken. Hierna auto in de buurt van de haven geparkeerd te hebben zijn we verder in downtown in de gezellige drukte langs het water gelopen om bij haven te lunchen in ook een Cactus Bar & Grill waar we gezellig blijven zitten onder de overkapping om 2 uurtjes te lunchen drinken en om ook mensen te bekijken in de haven en op de boulevard. We gaan nu met de auto terug naar het hotel om gebruik te maken van de pool en de zon, het is tenslotte vakantie.

Vanavond wordt het Shusi bij Bluetail Shusi vlak bij Hotel, maar van centrum af aan de Commerce Ave naast Commerce Liquore Store.

Kelownamaandag 22 juli 2019

Na beetje uitslapen en rustig ontbijtje op weg naar shopping Mall om rustig eea te bekijken. Vanmiddag wordt het pool en zonnetje met biertje en wijn in de koeler. Na een echte vakantie middag besluiten we de laatste dag in Canada ook af te sluiten in Cactus Bar en Grill naast het hotel. We blijven lekker buiten eten onder de overkapping. Naast ons komt een groep meiden die de vrijgezellenavond vieren, best wel leuk.